Silent Shout

Varje gång jag hör den här låten, så fantiserar jag alltid om samma sak.

Jag tänker mig ett rum, mörkt med dov blå belysning (ni som någon gång varit i en ungdomslokal vet antagligen hurudan belysning jag menar). Det ska finnas en ganska stor öppen yta, och där ska jag dansa, tillsammans med en flicka som jag tycker så otroligt mycket om, och hon ska tycka minst lika mycket om mig. Vi ska dansa nära varandra, väldigt nära, så nära man kan vara utan att röra i varandra. Ett stroboskåp ska blinka, men bara tre gånger per takt, i takt med den dova pukan som slår genom hela låten. Flickan i fråga ska veta hur mycket just de här 292 sekunderna betyder för mig.

Jag ska inte tänka på någonting, jag ska bara vara lycklig.

Jag trodde alltid att jag visste vem flickan i fantasin var, men nu är jag inte helt säker längre.

emo and out.

1 Svar to “Silent Shout”


  1. 1 idalina 17/11/2009 kl. 1:02

    shit vad fint skrivet! Du är duktig på att beskriva.. Och naturligtvis EN HELT UNDERBAR LÅT :)


Lämna en kommentar






"1 2 3 That's the speed of the seed A B C That's the speed of the need you can dream a little dream, or you can live a little dream I'd rather live it cause dreamers always chase but never get it"